Reshali Balasubramaniam
October 30, 2019
Behavioural Psychology-Creativity-Decision Making No Comments

ඊ- ව්‍යාපාරක ප්‍රධාන ලක්ෂණ පිළිබඳ හැඳින්වීමක්…

වර්තමාන සමාජය තුළ ව්‍යාපාර කිරීම සඳහා සම්පූර්ණයෙන්ම නව ක්‍රම ඇතුළත් කරමින් අන්තර්ජාලය ඒ සඳහා මහජනයාට වටිනා මෙවලම් රාශියක් ලබා දී ඇත. ඊ-ව්‍යාපාර බොහෝවිට අන්තර්ජාලය භාවිතා කරන්නේ අසීමිත සේවාදායකයින් හෝ ගැනුම්කරුවන් වෙත ප්‍රවේශ වීම සඳහා ය. ඔබේම කුඩා ව්‍යාපාරයක් ආරම්භ කිරීමට ඔබ කැමති නම්, ඊ-ව්‍යාපාරයක් අනිවාර්යයෙන්ම හොඳම විකල්පක් වනු ඇත. එවැනි ව්‍යාපාරයක ප්‍රධාන ලක්ෂණ අවබෝධ කර ගැනීමෙන් ලැබෙන ප්‍රතිලාභ ඔබේ ව්‍යාපාරික උත්සාහයට මග පෙන්වීම ලබා දේ.

ඊ-බිස්නස් විවිධාකාර ව්‍යාපාරයන්ගෙන් සමන්විත වේ. ඊ-බිස්නස් හිදී විවිධ නිෂ්පාදන සහ සේවාවන් ප්‍රවර්ධනය කිරීම, මිලදී ගැනීම සහ විකිණීම සඳහා මාර්ගගත මාධ්‍ය භාවිතා කරයි.  අද වන විට තොරතුරු හා තාක්‍ෂණය භාවිතයෙන් ව්‍යාපාරය වර්ධනය කිරීම සඳහා කටයුතු කිරීමට ඊ-ව්‍යාපාර හිමියන්ට ඉඩ ප්‍රස්ථාව ලැබෙන අතර
ඊ-ව්‍යාපාර ඔස්සේ මුළු ලෝක වෙළඳපොළටම පහසුවෙන් ප්‍රවේශ විය හැකි වීම මෙහි ඇති සුවිශේෂත්වය යි.

අද අප සූදානම් වන්නේ ඊ-ව්‍යාපාරයන්හි ඇති පොදු ලක්ෂණ කිහිපයක් වෙත ඔබේ අවධානය යොමු කිරීමටයි.
ඒවා මෙසේ පෙළගැස්විය හැකිය.

1. ගිණුම්කරණය

පවතින තොරතුරු සහ තාක්‍ෂණික සම්පත් හරහා ගිණුම්කරණය සමඟ බාධාවකින් තොරව ඒකාබද්ධ වීමට ඊ-ව්‍යාපාරය සපයයි. කාලය, දෝෂ සහ දත්ත ප්‍රතිවර්තනය වීම වළක්වා ගැනීම සඳහා නිෂ්පාදන, මිලකරණය සහ පාරිභෝගික දත්ත පිළිබඳ තොරතුරු සෘජුවම ගිණුම්කරණයෙන් ලබා ගත හැකිය. මිලකරණය, නිෂ්පාදන සහ පාරිභෝගික තොරතුරු වල වෙනස්කම් ස්වයංක්‍රීයව යාවත්කාලීන වේ. වාර්තාගත වේලාවට සැකසීම සඳහා ඇණවුම් සෘජුවම ගිණුම්කරණයට බාගත හැකිය. සියලුම ගිණුම්කරණ භාවිතයන් පහසු ප්‍රවේශය සඳහා තනි පද්ධතියකට ඒකාබද්ධ කළ හැකි.

2. නිෂ්පාදන සහ තොරතුරු

පෙළ අසීමිත බැවින් ඊ-ව්‍යාපාරයක් සමඟ බොහෝ නිෂ්පාදන විස්තරාත්මකව විස්තර කළ හැකිය. වෙළඳ භාණ්ඩවල දෘශ්‍ය ඉදිරිපත් කිරීමක් එක් කිරීම සඳහා නිෂ්පාදනවල පින්තූර උඩුගත කළ හැකිය. පාරිභෝගිකයින්ට පහසුවෙන් ප්‍රවේශ වීම සඳහා නිෂ්පාදන වර්ග කර වර්ගීකරණය කළ හැකිය. පාරිභෝගික ඔන්ලයින් සාප්පු සවාරි හැසිරීම විවිධාකාර වන අතර නිෂ්පාදන ඵලදායි ලෙස ප්‍රදර්ශනය කෙරෙන අතර වෙබ් අඩවියේ පිරිසැලසුම ඇතුළුව සපයන ලද තොරතුරු වල ධනය පාරිභෝගිකයින් තුළ මිලදී ගැනීමේ උවමනාව ඇති කළ හැකිය.

3. ව්‍යාපාරය

පාරිභෝගිකයින්ට ලොග් වී නිෂ්පාදන බැලීමට, නව නිෂ්පාදන පිළිබඳ තොරතුරු ලබා ගැනීමට, මිල වෙනස් කිරීම්, වට්ටම් දීමනා සහ විශේෂ දීමනා ලබා ගත හැකිය. ගනුදෙනුකරුවන්ට ඔවුන්ගේ ප්‍රකාශ අන්තර්ජාලය හරහා බැලීමට සහ ප්‍රභව ගනුදෙනු පරීක්ෂා කිරීමට ද හැකිය. ඊ-ව්‍යාපාර සැකසුමක දී, සාමාන්‍ය ගනුදෙනුකරුවන්ට එක් මිලක් සහ නව ගනුදෙනුකරුවන්ට තවත් මිල කට්ටලයක් ලබා දිය හැකිය. ක්‍රෙඩිට් කාඩ්, ඩෙබිට් කාඩ් සහ පේපෑල් වැනි විවිධ මුදල් සහ ගෙවීම් යොදා ගත හැකිය. පාරිභෝගිකයින්ට ඔවුන්ගේ ඇණවුම් තහවුරු කිරීම සඳහා මාර්ගගත මිල ගණන් ලබා ගත හැකිය.

4. පුද්ගලීකරණය

ඊ-ව්‍යාපාරයේ නියැලී සිටින සමාගම් පුද්ගලිකකරණය ඊ-ව්‍යාපාරයේ ප්‍රධාන අංගයක් ලෙස හඳුනා ගනී. පුද්ගලීකරණය පුළුල් පරාසයක පවතින අතර නිෂ්පාදන සහ තොරතුරු ප්‍රදර්ශනය කිරීම, නිෂ්පාදන නිර්දේශ සහ සමාලෝචන, නිෂ්පාදන පරිශීලක-ධාවක අභිරුචිකරණය සහ වෙබ් පිටුවක අවසන් පරිශීලකයාගේ පුද්ගලික දත්ත ආවරණය කරයි. තාක්‍ෂණික පැත්තෙන්, පුද්ගලීකරණය මගින් ගතික පිටු උත්පාදනය, කුකීස්, තොරතුරු පෙරීම සහ පරිශීලක පැතිකඩ භාවිතය ආවරණය කරයි. පුද්ගලාරෝපිත පරිශීලක අතුරුමුහුණත් සහ ක්‍රියාවලීන් සංවර්ධනය කිරීම තුළින් ඊ-ව්‍යාපාර තිරසාර බව සක්‍රීය කිරීම සඳහා පුද්ගලාරෝපණ ලක්ෂණය භාවිතා කළ හැකිය.

5. බහුකාර්යතාව

ඊ-ව්‍යාපාරයක තවත් ප්‍රධාන ලක්ෂණයක් වන්නේ එහි ඇති බහුකාර්යතාවයි. සාම්ප්‍රදායික ව්‍යාපාරවලට කාර්යාලයක් හෝ වෙළඳසැලක් අවශ්‍ය වුවද, මෙම අමතර වියදමකින් තොරව විද්‍යුත් ව්‍යාපාර පවත්වාගෙන යා හැකිය. ඇත්ත වශයෙන්ම, බොහෝ ඊ-ව්‍යාපාර නිවාස පදනම් කරගත් ඒවා වේ. සාම්ප්‍රදායික ව්‍යාපාරවලට වඩා අඩු වියදමකින් ව්‍යවසායකයින්ට නිවසේ සිට වැඩ කිරීම පහසු කරයි. කෙසේ වෙතත්, මෙයින් අදහස් කරන්නේ ඊ-ව්‍යාපාර ඔවුන්ගේ තරඟකාරීත්වයට සමාන ව්‍යාපාර සමඟ පමණක් තරඟ කරන බවයි.

6. සන්නිවේදන

ඕනෑම ව්‍යාපාරයක් සඳහා සන්නිවේදනය ඉතා වැදගත් වේ, නමුත් සබැඳි සන්නිවේදනයේ බාධාවකින් තොරව එය ඊ-ව්‍යාපාරයේ ප්‍රධාන අංගයක් බවට පත් කරයි. ඔබේ ව්‍යාපාරය මාර්ගගතව තැබීමෙන්, ඔබට අවශ්‍ය සියලුම සම්බන්ධතා තොරතුරු ඔබේ සේවාදායකයින්ට ලබා දිය හැකිය. අනෙක් අතට, ව්‍යාපාරයට වර්තමාන සහ අනාගත සේවාදායකයින් වෙත ක්ෂණික ප්‍රවේශයක් ලබාදෙයි.

ඉහත කී මෙකී ලක්ෂණ ඔබේ ඊ- ව්‍යාපාරයට ඉතාමත් වැදගත් බව හොඳින් මතක තබාගන්න.

සාරාංශය

භූගෝලීය සීමාවන් නොමැත

සාම්ප්‍රදායික ව්‍යාපාරයට වඩා බෙහෙවින් ලාභදායී ය.

නම්‍යශීලී ව්‍යාපාරික වේලාවන් තිබේ.

අලෙවිකරණ උපායමාර්ගවල පිරිවැය අඩුය.

මාර්ගගත ව්‍යාපාර සඳහා රජයෙන් සහනාධාර ලැබේ.

ආරක්ෂාව සහ අඛණ්ඩතාව පිළිබඳ ගැටළු කිහිපයක් තිබේ.

පුද්ගලික ස්පර්ශයක් නොමැත.

ගැනුම්කරු සහ විකුණන්නා හමුවන්නේ නැත

බෙදාහරින බව නිෂ්පාදන කාලයක් ගත වේ.

ඕනෑම කෙනෙකුට ඕනෑම වේලාවක ඕනෑම තැනක සිට ඕනෑම දෙයක් මිලදී ගත හැකිය.

ගනුදෙනු අවදානම සාම්ප්‍රදායික ව්‍යාපාරයට වඩා වැඩිය.

සැකසුම
බිනාලී රාජපක්ෂ