Reshali Balasubramaniam
April 17, 2019
Behavioural Psychology-Creativity-Decision Making-Goal Setting No Comments

ඵලදායී ලෙස සන්නිවේදනය භාවිතා කරන්නේ කෙසේද?

ඕනෑම ව්‍යාපාරික අයිතිකරුවකුට ඵලදායී සන්නිවේදනය ව්‍යාපාරයේ දියුණුව උදෙසා අත්‍යවශය මෙවලමකි.ව්‍යාපාර අලෙවිකරණ, නිෂ්පාදන, මූල්‍ය, කාර්ය මණ්ඩල සහ නඩත්තු දෙපාර්තමේන්තු අරමුණු යන සියල්ල එකට එක් කර සාර්ථක සංවිධානයක් ගොඩ නැගීමෙහිලා සන්නිවේදනය මනා දායකත්වයක් සපයයි.
ව්‍යාපාරයේ කාර්යක්ෂමතාව වැඩි කිරීමටත්, පාරිභෝගිකයින් තෘප්තිමත් කිරීමටත්, ගුණාත්මකභාවය ඉහළ නැංවීමටත් සහ නව්‍ය නිෂ්පාදන නිර්මාණය කිරීමටත්, ගනුදෙනුකරුවන්ට සහ පාරිභෝගිකයන්ට සමාගම් ප්‍රතිපත්තීන් පැහැදිලි කිරීමටත්, භාණ්ඩ හෝ සේවා පිළිබඳව දැනුවත් කිරීමටත්, ඔවුන්ගේ ගැටළු වලට පිළිතුරු ලබා දීමටත් ඵලදායි සන්නිවේදනය ඉතාම වැදගත් මෙහෙයක් ඉටු කරයි.
එසේනම් අද අප සූදානම් වන්නේ රැකියා ස්ථානයේ දියුණුව උදෙසා ඵලදායී සන්නිවේදනය නිවැරදිව භාවිත කරන ආකාරය පිළිබඳ ඔබව දැනුවත් කිරීමටයි.
එහි එන ක්‍රමවේද කිහිපයක් මෙසේය.

  1. විවෘත රැස්වීම් පැවැත්වීම.
  2. නව තාක්ෂණය යොදා ගැනීම.
  3. සරල වචන භාවිතය.
    4.
    සන්නිවේදනය හැකියාවන් වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා මනා පුහුණුවක් ලබාදීම.
  4. සාමාජිකයන්ට සවන් දීම.
  5. ශරීර භාෂාව (body language) භාවිතා කිරීම.
    7. අක්ෂි සම්බන්ධතාවය පවත්වාගැනීම
  6. සුදුසු හඬක් භාවිතා කිරීම
    9.
    ඉදිරිපත් කිරීම් භාවිතා කිරීම
  7. සුහදශීලී වීම
    11. (Open-mindedness) විවෘත මනසකින් සංවාදයට පිවිසිම
  8. අදහස් විමසීම.

 

  1. විවෘත රැස්වීම් පැවැත්වීම.
    විවෘත රැස්වීම් හරහා සන්නිවේදනය කිරීම මගින් ඔබේ කණ්ඩායමේ අදහස් හා හැකියාවන් හඳුනා ගැනීමට හැකිවනු ඇත.2. නව තාක්ෂණය යොදා ගැනීම.
    වර්තමානයේ දී නව තාක්ෂණය බොහෝ දෙනා අතර ඉතාමත් ප්‍රචලිතයි. නව තාක්ෂණය භාවිත කිරීමෙන් බොහෝ කාර්යයන් වේගවත්, පහසු හා කාර්යක්ෂම ලෙස සිදුකර ගැනීමට හැකිවනු ඇත. මෙහිදී අන්තර්ජාලය ඔස්සේ සමාජ වෙබ් අඩවි(Facebook, Instagram, twitter ) හා ඊමේල් හරහා සිදු කළ හැකි සන්නිවේදනය ඔබේ අලෙවිකරණයට පහසු මාර්ග සපයයි.

 

  1. සරල වචන භාවිතය.
    ඔබේ කණ්ඩායමේ සාමාජිකයින් සමඟ ඔබේ සන්නිවේදනයෙහි ඵලදායී වීමට නම්, පහසුවෙන් තේරුම්ගත හැකි වචන භාවිතා කරන්න. ද්වේෂසහගත වචන භාවිතා කරන විට, ඔබ විසින්ම පැහැදිලි කිරීම සඳහා ඔබ වරදවා වටහාගෙන ඇති අතර / හෝ වටිනා කාලය නාස්ති කර ගත හැකිය.

 

  1. සන්නිවේදනය හැකියාවන් වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා මනා පුහුණුවක් ලබාදීම.
    ඔබේ කණ්ඩායමේ සාමාජිකයන්ට යම් යම් තොරතුරු නිවැරදිව සන්නිවේදනය කිරීමට පුහුණුවක් ලබාදීම ඉතාම වැදගත්.5. සාමාජිකයන්ට සවන් දීම.
    මෙය අනාගතයේදී ඔවුන් සමඟඅදහස් හුවමාරු කරගැනීමේදී ඔබට ඉතාමත් හොඳ මඟ පෙන්වීමකි. එබැවින් ඔබ කතා කිරීමට වඩා සවන් දීම ඉතා වැදගත්.
  2. ශරීර භාෂාව (Body Language) භාවිතා කිරීම.
    ඔබේ සිරුරේ භාෂාව ඔබගේ පණිවුඩය වේගවත් කරයි. ඔබේ කණ්ඩායම සමග සන්නිවේදනය කිරීමේදී ශරීරය භාෂාව භාවිතා කිරීමේ කලාව ප්‍රගුණ කරන්න.7. අක්ෂි සම්බන්ධතාවය පවත්වාගැනීම.
    පුද්ගලයා සහ සංවාදය පිළිබඳව ඔබ අවධානය යොමු කරන බව පෙන්වීමට ඔබේ අක්ෂි සම්බන්ධතාවය අදාළ පුද්ගලයා වෙත යොමු කිරීමට අවශ්‍යයි.
    ඔබේ පණිවිඩය නිවැරදිව අවබෝධ කරගැනීමට මෙම ක්‍රමවේදය ඉතාමත්ම උපකාරී වනු නිසැකයි.
  3. සුදුසු හඬක් භාවිතා කිරීම.
    එක් වචනයක් වෙනත් හඬකින් කතා කළ විට වෙනත් දෙයක් අදහස් කළ හැකිය. ඔබේ පණිවුඩය සන්නිවේදනය කිරීම සඳහා සුදුසු ශබ්ද ස්වරූපයක් භාවිතා කරන්න. සාමාජිකයින් ඔබව වැරදි ලෙස තේරුම් නොගැනීමටත්, සාමාජිකයන්ගෙ අධෛර්යමත් බව හෝ ඔවුන්ගේ බිය සම්පූර්ණයෙන්ම ඉවත් කරගැනීමටත් මෙම ක්‍රමවේදය තුළින් හැකිවනු ඇත.9. ඉදිරිපත් කිරීම් භාවිතා කිරීම.
    පින්තූර සහ ශබ්ද සම්බන්ධ වන විට සමහර අය පහසුවෙන් පණිවිඩ හුවමාරු කරගනිති. ඔබගේ කණ්ඩායම සමඟ සන්නිවේදනය කිරීම සඳහා මයික්රොසොෆ්ට් පවර් පොයින්ට් වැනි ඉදිරිපත් කිරීම් භාවිතා කිරීමෙන් යම් යම් කාරණා ගැන පැහැදිළි බවක් නොතිබේ නම් නැවත එය වෙත යොමු කිරීමට අවස්ථාවක් ලබා දෙනු ඇත.10. සුහදශීලී වීම
    ඔබේ කණ්ඩායමේ සාමාජිකයින් සමඟ සන්නිවේදනය කිරීමේදී සුහදශීලී වීම මගින් ඔබේ පණිවුඩය සාමාජිකයින් වෙත වඩාත් ලිහිල් ආකාරයකින් ගෙන යා හැක.

 

  1. (Open-Mindedness) විවෘත මනසකින් සංවාදයට පිවිසිම.
    සංවාදයකට පිවිසීමේදී අනෙක් පුද්ගලයාගේ දෘෂ්ටිකෝණයට ඇහුම්කන් දීම සහ විවෘතව සන්නිවේදනය කිරීම මගින් සංවාදයකට පිවිසීමට කැමැත්තෙන් සිටින අය හෝ ඊට එකඟ නොවන අය සමඟ පවා, වඩාත් අවංක, ඵලදායී සංවාද ඇති කිරීමට ඔබට හැකි වනු ඇත.12. අදහස් විමසීම.
    ඔබේ පණිවුඩය සාමාජිකයෙක් හොඳින් තේරුම්ගත්තාද නැද්ද යන්න වග දැන ගැනීමට මෙම ක්‍රමවේදය උපකාරී වේ.මෙසේ සෑම සන්නිවේදන සැසියකටම පසුව ඔබේ සවන්දෙන්නන්ට ස්තුති කිරීමට අමතක නොකරන්න.

    මෙම සන්නිවේදන උපක්‍රම ඇතිවිය ව්‍යාපාරයේ ඇති විය හැකි ව්‍යාකූලත්වයන් වැලැක්වීමටත් ව්‍යාපාර දියුණුවටත් සහය වනු නිසැකයි.

    සාරාංශය
    සන්නිවේදනයේ ඵලදායිතාව ව්‍යාපාරික නිමැවුම් හා සේවකයින්ගේ ධෛර්යය වැඩි කිරීමට හේතු වේ. කළමනාකරුවන් සහ ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ ඵලදායී ලෙස සන්නිවේදනය කරන සේවකයන් සෑම විටම සංවිධානයට වටිනා වත්කම් එක් කරයි. එමෙන්ම මෙය ව්‍යාපාරයට ගුණාත්මක බවක් ලබාදෙයි.එබැවින් සන්නිවේදනය ඵලදායී ලෙස නිවැරදිව භාවිතා කිරීම ඉතාම වැදගත් බව මතක තබා ගන්න.

සැකසුම – බිනාලි රාජපක්ෂ