Reshali Balasubramaniam
July 9, 2019
Behavioural Psychology-Creativity-Decision Making No Comments

නව ව්‍යාපාරික අවස්ථා ඔබේ වෙළඳ නාමයට ගැලපෙනවා ද යන්න හදුනා ගැනීමට ක්‍රම කිහිපයක්…

 

වර්තමාන ව්‍යාපාරික පරිසරය තුළ ඇති දැඩි තරගකාරීත්වය හමුවේ ව්‍යාපාරයන්හි වර්ධනය සහ ලාභදායිතාවය පවත්වා ගැනීම ඉතාමත් දුෂ්කර ක්‍රියාවකි.
නවීකරණය වෙමින් පවතින සමාජය තුළ තාක්‍ෂණික හා විද්‍යාත්මක දියුණුව සීඝ්‍රයෙන් වර්ධනය වීම හේතුවෙන් නූතනයේ බොහෝ නිෂ්පාදන හා සේවාවන්හි පැවැත්ම අඩුවෙමින් පවතී.

කෙසේ හෝ මෙම ගැටළුව මගහරවා ඔබේ ව්‍යාපාරය දිගුකාලීනව පවත්වා ගැනීමට නම් පළමුව ඔබ කළ යුත්තේ ,
නව ව්‍යාපාරික අවස්ථා ඔබේ වෙළඳ නාමයට ගැලපෙනවාද යන්න නිවැරැදිව හඳුනා ගැනීමයි.
අද අප සූදානම් වන්නේ මේ පිළිබඳ නිවැරැදි අවබෝධයක් ඔබට ලබා දීමටයි.

ව්‍යාපාර පිළිබඳ කතාබහ කිරිමේදී බොහෝ දෙනාගේ ඇස ගැටෙනා කරුණක් වන්නේ එකී ව්‍යාපාරයේ වෙළෙඳ නාමයයි.
එසේ නම් මෙම වෙළෙඳ නාමය යන්නෙහි අර්ථය කුමක්ද ?අපි දැන් ඒ පිළිබඳ හඳුනා ගනිමු.

 

වෙළඳ නාමයක් යනු ඔබේ ගනුදෙනුකරුවන්ට සහ අනාගත ගනුදෙනුකරුවන්ට ඔබේ සමාගම සමඟ ඇති අත්දැකීම්වල එකතුවකි. ශක්තිමත් වෙළඳ නාමයක් ඔබේ සමාගම කරන්නේ කුමක්ද, එය කරන්නේ කෙසේද යන්න සන්නිවේදනය කරන අතරම ඒ සමඟම විශ්වාසය සහ විශ්වසනීයත්වය තහවුරු කරයි. ඔබේ වෙළඳ නාමය ඔබේ ගනුදෙනුකරුවන් සමඟ එදිනෙදා අන්තර්ක්‍රියා, බෙදාගන්නා පින්තූර, ඔබේ වෙබ් අඩවියේ පළ කරන පණිවිඩ, ඔබේ අලෙවිකරණ ද්‍රව්‍යවල අන්තර්ගතය සහ සමාජ ජාල යන සියල්ලෙහිම සටහන් වන බව හොඳින් මතකයේ තබාගන්න.

මෙසේ වෙළඳ නාමය යන්නේහි අරුත නිවැරැදිව හඳුනාවා දීමෙන් අනතුරුව අප සූදානම් වන්නේ ඔබේ ව්‍යාපාරය සාර්ථකත්වය උදෙසා
නව ව්‍යාපාරික අවස්ථා ඔබේ වෙළඳ නාමයට ගැලපෙනවා ද යන්න හදුනා ගැනීමට ඇති ක්‍රමවේදයන් කීපයක් පිළිබඳ අවබෝධයක් ඔබට ලබා දීමටයි.
එකී ක්‍රමවේදයන් කිහිපය මෙසේ පෙළ ගැස්විය හැකිය.

1. ඔබ ගැන දැනගන්න.
2.
ඔබේ මෙහෙවර , දැක්ම හා සංස්කෘතිය හඳුන්වා දෙන්න.
3.
අනෙකුත් කර්මාන්ත තොරතුරු නිවැරදිව හඳුනා ගන්න.
4.
පාරිභෝගිකයන් වෙත සමීප වන්න.
5.
තරගකාරීත්වය හදුනා ගන්න.
6.
විදේශ වෙලඳපොල විශ්ලේෂණය කරන්න.
7.
පාරිසරික වෙනස්විම් හා නව තාක්ෂණික ක්‍රමවේදයන්ට අනුව හැඩගැසෙන්න.

1. ඔබ ගැන දැනගන්න.
ඔබ යම් ව්‍යාපාරයක වෙළඳ නාමයක් සඳහා අලෙවිකරණ අධ්‍යක්ෂක හෝ තීරණ ගන්නෙකු නම්, ඔබත් ඔබ ගැන මඳක් දැන සිතිය යුතුය.
මෙමගින් ඔබේ පුද්ගලික වෙළඳ නාමය සංවර්ධනය කිරීමට ඔබට අවස්ථාව ලැබෙනවා පමණක් නොව, ඔබේම පෞරුෂත්වයේ කොටසක් වෙළඳ නාමයට ඒකාබද්ධ කිරීමටද මින් හැකි වනු ඇත. මෙය ඔබේ වෙළඳ නාමය වඩාත් පෞද්ගලික සහ ගතික ලෙස පෙනීමට උපකාරී වනු නිසැකයි.

2. ඔබේ මෙහෙවර , දැක්ම හා සංස්කෘතිය හඳුන්වා දෙන්න.
ඔබේ මෙහෙවර යනු ඔබේ ව්‍යාපාරය පවතින්නේ ඇයිද යන්න පිළිබඳ ප්‍රකාශනයකි .ඔබේ දැක්ම ඔබේ සංවිධානය සංවර්ධනය වන ආකාරය ඔබ දකින ආකාරය පිළිබඳ වඩාත් නිශ්චිත දළ සටහනකි.
තවද මෙහි දී ඔබ නිර්මාණය කිරීමට උත්සාහ කරන සමාගම් සංස්කෘතිය පිළිබඳ මූලික අවබෝධයක් ඔබේ ඉලක්කගත ගනුදෙනුකරුවන්ට හා ඔබගේම කණ්ඩායම් සාමාජිකයින්ටද ඉතාමත් වැදගත් බව මතක තබාගන්න.
අනෙකුත් කර්මාන්ත තොරතුරු නිවැරදිව හඳුනා ගන්න.
මෙසේ ඔබ සහ ඔබේ මෙහෙවර දැක්ම හා සමාගම් සංසංස්කෘතිය නිවැරදිව හදුන්වා දීමෙන් අනතුරුව ඔබ කළ යුත්තේ අනෙකුත් කර්මාන්ත පිළිබඳ ඇති තොරතුරු නිවැරදිව පර්යේෂණය කිරීමයි.
කර්මාන්තය පිළිබඳ පර්යේෂණ කිරීමේදී නවතම ප්‍රවණතා සොයා බලන්න. කර්මාන්තයේ සංඛ්‍යාලේඛන හා වර්ධනය සංසන්දනය කරන්න. කර්මාන්තයේ කුමන අංශ පුළුල් වනවාද යන්න සොයා බලන්න සහ පහත වැටෙන ක්ෂේත්‍ර මොනවාද? කර්මාන්තය නව වර්ගයේ ගනුදෙනුකරුවන්ට සේවය සපයනවාද? කර්මාන්තයට බලපාන තාක්ෂණික වර්ධනයන් මොනවාද? ඔබේ වාසියට ඒවා භාවිතා කරන්නේ කෙසේද? යන සියලුම කරුණු පිළිබඳ නිවැරදි විශ්ලේෂණයක් සිදු කරන්න.
මෙමගින් පහත වැටෙමින් පවතින ක්ෂේත්‍රයක නව ව්‍යාපාරයක් ආර

4. පාරිභෝගිකයන් වෙත සමීප වන්න.
ඔබ නිර්මාණය කිරීමට උත්සාහ කරන්නේ කුමන ආකාරයේ වැඩ කරන පරිසරයක්ද? ඔබ මිනිසුන්ට සුවපහසු වන්නේ කෙසේද? ඔබේ ජනතාව එකිනෙකා සමඟ කටයුතු කරන්නේ කෙසේද?
පාරිභෝගික පැත්තෙන්, ඔබේ වෙළඳපල පර්යේෂණය වෙළඳපල සමීක්ෂණයකින් ආරම්භ කළ යුතුය. ඔබේ නව ව්‍යාපාරය සඳහා සාධාරණ විකුණුම් පුරෝකථනයක් කිරීමට පුළුල් වෙළඳපල සමීක්ෂණයක් ඔබට උපකාරී වනු ඇත. වෙළඳපල සමීක්ෂණයක් කිරීමට, ඔබ මුලින්ම ඔබේ නිෂ්පාදන විකුණන ප්‍රදේශයේ වෙළඳපල සීමාවන් හෝ භෞතික සීමාවන් තීරණය කළ යුතුය. ඉන් අනතුරුව, මෙම ස්ථානය තුළ ජනගහනයේ වියදම් පිළිබඳ තොරතුරු අධ්‍යයනය කරන්න.

එම අධ්‍යයනයේදී ඒක පුද්ගල ආදායම, මධ්‍ය ආදායම් මට්ටම, විරැකියා අනුපාතය, ජනගහනය සහ වෙනත් ජන විකාශන සාධක මත පදනම්ව ස්ථානය මිලදී ගැනීමේ ශක්තිය තක්සේරු කරන්න. ඔබ විකුණන භාණ්ඩය හෝ සේවාව සඳහා ප්‍රදේශයේ වර්තමාන විකුණුම් පරිමාව තීරණය කරන්න.

අවසාන වශයෙන්, ඔබට සාධාරණ ලෙස ලබා ගත හැකි මුළු විකුණුම් පරිමාවෙන් කොපමණ ප්‍රමාණයක්දැයි තක්සේරු කරන්න. (මෙම අවසාන පියවර අතිශයින්ම වැදගත්ය)

5. තරගකාරීත්වය හදුනා ගන්න
කර්මාන්ත පර්යේෂණ සහ පාරිභෝගික පර්යේෂණවල එකතුවක් මත ඔබේ තරඟය පිළිබඳ පැහැදිලි චිත්‍රයක් ඔබට මතු වනු ඇත. කිසිවිටකත් එහි සිටින තරඟකරුවන්ගේ සංඛ්‍යාව අවතක්සේරු නොකරන්න. අනාගත තරඟකරුවන් මෙන්ම වර්තමාන තරඟකරුවන් පිළිබඳව විමසිල්ලෙන් සිටින්න

ඔවුන්ගේ උපාය මාර්ග සහ මෙහෙයුම් අධ්‍යයනය කරන්න. ඔබේ විශ්ලේෂණය මඟින් ඔබේ නව ව්‍යාපාරය මුහුණ දෙන විභව තර්ජන, අවස්ථාවන් සහ තරඟයේ දුර්වලතා සහ ශක්තීන් පිළිබඳ පැහැදිලි චිත්‍රයක් සැපයිය යුතුය.
විදේශ වෙලඳපොල විශ්ලේෂණය කරන්න.
සමාගමක් පරිණත හෝ සංතෘප්ත වෙළඳපලක ක්‍රියාත්මක වන විට, වෙනත් රටවල් ගවේෂණය කිරීම අමතර අවස්ථාවන්ට මඟ පෑදිය හැකිය. ආර්ථික සංවර්ධනයේ මට්ටමේ විෂමතා සහ දේශීය පුරුදු ඇතුළු හේතු කිහිපයක් නිසා විවිධ රටවල වෙළඳපල විවිධ වේගයකින් වර්ධනය වේ. දී ඇති රටක දී ඇති නිෂ්පාදිතයක ඒක පුද්ගල පරිභෝජනයේ පරිණාමය දැන ගැනීම නිෂ්පාදනයේ ජීවන චක්‍රයේ පරිණතභාවය පිළිබඳ දර්ශකයක් ලෙස සේවය කළ හැකිය. වෙළඳපල විශාලත්වය සහ වෙනත් රටවල තරඟකරුවන් පිළිබඳ තොරතුරු තිබීම ව්‍යාපාර විභවය තක්සේරු කිරීමට උපකාරී වේ.

නිෂ්පාදන අලෙවියට අමතරව පරිභෝජන පුරුදු අනුව වඩාත් සංවර්ධිත රටවල සිදුවන්නේ කුමක්ද යන්න පිළිබඳවද ඔබට විමර්ශනය කළ හැකිය.

7. පාරිසරික වෙනස්විම් හා නව තාක්ෂණික ක්‍රමවේදයන්ට අනුව හැඩගැසෙන්න.
නව ව්‍යාපාරික අවස්ථා උත්පාදනය කරන තාක්‍ෂණික හා විද්‍යාත්මක වර්ධනයන් සමඟ පරිසරයේ සිදුවන වෙනස්කම් විශ්ලේෂණය කිරීමෙන් වෙළඳපල අවස්ථා හඳුනාගත හැකිය. උදාහරණයක් ලෙස, අන්තර්ජාලය හා ස්මාර්ට් ෆෝන් විනිවිද යාමේ වර්ධනය නිසා Uber වැනි නව ව්‍යාපාර ආකෘති සහිත සමාගම්වල පැමිණීමට හැකි වී තිබේ. ජංගම හා අන්තර්ජාලයෙන් ඔබ්බට, කෘතිම බුද්ධිය, රොබෝකරණය, දේවල් අන්තර්ජාලය, ජෛව තාක්‍ෂණය සහ පුනර්ජනනීය බලශක්ති ප්‍රභවයන් ද විවිධ ව්‍යාපාරික අවස්ථා ලබා දෙයි.

දේශගුණික විපර්යාස, භූදේශපාලනික චලනයන් සහ මූල්‍ය වෙලඳපොලවල වෙනස්වීම් වැනි පරිසරයේ සිදුවන වෙනත් පරිවර්තනයන් ද වෙළඳපල අවස්ථාවන්ට බලපෑම් කරයි. දේශීය ව්‍යාපාරික පරිසරය පිළිබඳ අවබෝධයක් ලබා ගැනීම සඳහා වෙළඳපල පර්යේෂණ භාවිතා කිරීම සලකා බැලීම අත්‍යවශ්‍ය වන අතර මෙමගින් ඔබේ උපාය නව හෝ සංවර්ධනය වෙමින් පවතින වෙළඳපලක සමෘධිමත් වන බවට සහතික වනු නොඅනුමානයි.

සාරාංශය

මෙම විවිධාකාර විශ්ලේෂණයන් භාවිතා කිරීම ඔබේ ව්‍යාපාරයට අවස්ථාවන් පිළිබඳ පූර්ණ දෘෂ්ටියක් ලබා ගැනීමට සහ දිගුකාලීන උපායමාර්ගික ව්‍යාපාර සැලසුම් නිර්මාණය කිරීමට උපකාරී වනු ඇත. මෙසේ අවස්ථාවන් හඳුනාගත් පසු, සැලැස්මක් නිර්මාණය කිරීම සඳහා සමාගම් ඉක්මනින් ඉදිරියට ගමන් කළ යුතු අතර යෝජනා මගින් සංවර්ධනය කිරීම, වාණිජකරණ දාමය සැලසුම් කිරීම සහ පිරිවැය, ආදායම්, මුදල් ප්‍රවාහ සහ මූල්‍ය අවශ්‍යතා තක්සේරු කිරීම අවශ්‍ය වනු ඇත. මෙහිදි හඳුනාගෙන ඇති සියලුම වෙළඳපල අවස්ථා සාර්ථක නොවනු ඇති නමුත් අත්හදා බැලීම් මඟින් එක් එක් අයගේ විභවය පිළිබඳ පිළිතුරු ලබා දෙනු ඇත.

සැකසුම
බිනාලි රාජපක්ෂ