Reshali Balasubramaniam
January 14, 2020
Behavioural Psychology-Creativity-Decision Making-Goal Setting-investing No Comments

ව්යාවසායකත්වය යනු කුමක්ද? මෙන්න ඒ පිළිබඳ ඔබට මාර්ගෝපදේශයක්…

ලෝකය වඩාත් සංකීර්ණ වන විට ගෝලීය ව්‍යාපාරික දර්ශනය ද වඩ වඩාත්  අභියෝගයට ලක් වෙමින් පවතී. එම අභියෝගයන් හමුවේ බිහිවන නව ව්‍යවසායකයන් තුළ ඇත්තේ දැඩි තරගකාරිත්වයක්.

නූතන සමාජයේ පවතින එම තරගකාරිත්වය තුළ ව්‍යාපාරික කටයුතු ඉදිරියට ගෙන යාමට නම්  ව්‍යවසායකත්වය පිළිබඳ නිසි අවබෝධයකින් යුතුව කටයුතු කිරීම අත්‍යවශ්‍ය වනු ඇත.

එසේනම් අද අප ඔබට ඉදිරිපත් කිරීමට සූදානම් වන්නේ ව්‍යවසායකත්වයේ ඉතාමත් වැදගත් කරුණු කීපයක් පිළිබඳවයි.

 

ව්‍යවසායකත්වය යනු කුමක්ද?

ව්‍යවසායකත්වය යනු ලාභය ලබා ගැනීමේ අදහසින් නව ව්‍යාපාරයක් නිර්මාණය කිරීම යි.

එම ක්‍රියාවලියට නිෂ්පාදන කටයුතු සිදු කිරීම, ඉඩම්, ශ්‍රමය, ද්‍රව්‍ය හා ප්‍රාග්ධනය වැනි යෙදවුම් සකස් කිරීම, නව ශිල්පීය ක්‍රම සහ නිෂ්පාදන හඳුන්වා දීම, ව්‍යවසාය සඳහා නව ප්‍රභවයන් හඳුනා ගැනීම සඳහා ආයෝජන සහ නිෂ්පාදන අවස්ථා සෙවීම, ව්‍යාපාරයක් සංවර්ධනය කිරීම සහ කළමනාකරණය කිරීම ආදිය ඇතුළත් වේ.

ව්‍යවසායකයකු යනු,

නව ව්‍යවසායයක් නිර්මාණය කර එහි සංවර්ධනය හා ක්‍රියාකාරිත්වය සඳහා වන සෑම අභියෝගයක්ම පිළිගන්නා පුද්ගලයා ව්‍යවසායකයෙකු ලෙස හැඳින්වේ.

ව්‍යාවසාය නම්,

ව්‍යවසායකයා විසින් පිහිටුවන ලද ආරම්භක සමාගමක් වන ව්‍යාපාරයක් හෝ සංවිධානයක් ව්‍යවසාය ලෙස හැඳින්වේ.

ව්‍යවසායකත්වය ක්‍රියාත්මක වන්නේ ව්‍යවසායකත්ව පරිසර පද්ධතිය ලෙස හඳුන්වන පරිසර පද්ධතියක් යටතේ ය. එම පරිසර පද්ධතිය සමන්විත වන්නේ ව්‍යවසායකත්වය දිරිමත් කරන රජයේ වැඩසටහන් සහ යෝජනා ක්‍රම, ව්‍යවසායකයින්ට උපදේශන සේවා සපයන රාජ්‍ය නොවන සංවිධාන සහ ව්‍යවසායකත්වය සෘජුව හෝ වක්‍රව ප්‍රවර්ධනය කරන සහ සහාය දෙන වෙනත් සංවිධාන වලිනි.

මෙකී ව්‍යාවසායකත්වය හිදී එක් එක් පුද්ගලයාගේ අභිප්‍රේරණය සූක්ෂම හා අද්විතීය වුවද, බොහෝ ව්‍යවසායකයින් පහත සඳහන් අභිප්‍රේරණයන්ගෙන් එකක් හෝ වැඩි ගණනක් විසින් පොළඹවනු ලබයි.

එම අභිප්‍රේරණයන් මෙසේ සදහන් කළ හැකිය.

ස්වයං පාලනය –

ව්‍යවසායකයින්ට අවශ්‍ය වන්නේ තමන්ගේම ලොක්කන් වීමට, තමන්ගේම ඉලක්ක තබා ගැනීමට, තමන්ගේම ප්‍රගතිය පාලනය කිරීමට සහ තම ව්‍යාපාර සුදුසු යැයි පෙනෙන ආකාරයට පවත්වාගෙන යාමටයි. ඔවුන්ගේ ව්‍යාපාරයේ සාර්ථකත්වය හෝ අසාර්ථකත්වය ඔවුන් මත පවතින බව ඔවුන් වටහාගෙන සිටියද, ඔවුන් මෙම වගකීම බරක් ලෙස නොසලකන අතර, ඒ වෙනුවට ඔවුන් එය තමන්ගේ නිදහසේ සලකුණක් ලෙස සලකති.

අරමුණ

බොහෝ ව්‍යවසායකයින්ට තමන්ට ඉටු කර ගැනීමට අවශ්‍ය දේ පිළිබඳ පැහැදිලි දැක්මක් ඇති අතර එය සිදු කිරීම සඳහා වෙහෙස නොබලා වැඩ කිරීමට බල කෙරෙයි. ඔවුන් අව්‍යාජව විශ්වාස කරන්නේ තමන්ට කිසියම් නිෂ්පාදනයක හෝ සේවාවක හිඟයක් පුරවන බවත් එම ඉලක්කය ඉදිරියට ගෙන යාම සඳහා තනි මනසකින් බැඳී සිටින බවත්ය.

නම්‍යශීලිත්වය

සාම්ප්‍රදායික ආයතනික සංස්කෘතියක දෘඩතාවයට සෑම කෙනෙකුම නොගැලපේ. ව්‍යවසායකයින් බොහෝ විට අපේක්ෂා කරන්නේ මෙම බාධක වලින් නිදහස් වීමට, වඩා හොඳ වැඩ-ජීවිත සමතුලිතතාවයක් සොයා ගැනීමට හෝ ඇතැම් විට වැඩ කිරීම සහ සාම්ප්‍රදායික නොවන ආකාරවලින් ය. මෙයින් අදහස් කරන්නේ ඔවුන් පැය කිහිපයක් වැඩ කරන බවක් නොවේ .විශේෂයෙන් ව්‍යාපාරයක් වර්ධනය කිරීමේ මුල් අවධියේදී, ඔවුන් වැඩි කාලයක් හා වෙහෙස මහන්සි  වැඩ කරන්නේ ඔවුන්ට ස්වභාවික හා සහජ බුද්ධියක් ඇති අයුරිනි.

මූල්‍යමය සාර්ථකත්වය

බොහෝ ව්‍යවසායකයින් තේරුම් ගන්නේ ඔවුන් එක රැයකින් ප්‍රකෝටිපතියන් නොවන බවයි, නමුත් එයින් අදහස් කරන්නේ ඔවුන් විශාල ගණනක් මුදල් ඉපයීමේ විභවතාවයෙන් අවම වශයෙන් මඳක් පොළඹවා නැති බවයි. සමහරුන්ට තමන් සහ ඔවුන්ගේ පවුල් සඳහා මූල්‍ය ආරක්ෂණ ජාලයක් ස්ථාපිත කළත් තවත් සමහරු ඊළඟ විශාල දේ නිර්මාණය කිරීමෙන් විශාල ලාභයක් ලබා ගැනීමට අපේක්ෂා කරති.

උරුමය

ව්‍යවසායකයින් බොහෝ විට මඟ පෙන්වනු ලබන්නේ ඔවුන් අභිබවා යන දෙයක් නිර්මාණය කිරීමට ඇති ආශාවෙනි. මෙම කණ්ඩායමේ කොටසක්  තෘෂ්ණාව මගින් මෙහෙයවනු ලැබේ. තවත් සමහරුන්ට දිගුකාලීන හා ආයතනයක් බවට පත්වන වෙළඳ නාමයක් නිර්මාණය කිරීමට අවශ්‍යය. තවත් කණ්ඩායමකට තම උරුමක්කාරයින්ට ආදායම් මාර්ගයක් සහ ආරක්ෂාවක් ලබා දීමට අවශ්‍ය වේ.

ඒ අනුව ව්‍යවසායකත්ව ව්‍යාපාරයක් ගැන  ඔබ සිතන්නේ  නම්, ඔබේ මාර්ගෝපදේශය ලෙස සේවය කරන්නේ ඉහත සඳහන් කුමන අභිප්රේරණයන් දැයි ඔබ මුලින්ම දැන හඳුනාගත යුතුය.

එමෙන්ම ව්‍යවසායකයෙකු ලෙස දියුණු වීමට ඔබට උපකාරී වන නිශ්චිත චරිත ලක්ෂණ සහ ගුණාංග ඔබ සතුව තිබේදැයි සලකා බැලීම ඉතාමත් වැදගත් වනු ඇත.

සාරාංශය

මෙසේ ඔබ ව්‍යවසායකත්ව මාර්ගය තුළ නිවැරදි අවබෝධයක් සහිතව කටයුතු කරන්නේ නම් ව්‍යාපාරික ලෝකය වෙනස්  කළ පුද්ගලයා ඔබ විය හැකි බව මතක තබාගන්න.

සැකසුම

බිනාලි රාජපක්ෂ