Reshali Balasubramaniam
September 2, 2019
Behavioural Psychology-Creativity-Decision Making-Goal Setting No Comments

ව්‍යවසායකත්ව වර්‍ගකරණය පිළිබඳ ඔබ නිවැරදිව දැනුවත්ද?

වර්තමාන ව්‍යාපාරික සමාජයේ පවතින දැවැන්ත තරගකාරීත්වය හේතුවෙන් බොහෝ රටවල ආර්ථික තත්වයන් , ව්‍යාපාරය කෙරෙහි මිනිසුන්ගේ ප්‍රවේශයන් , සිතුවිලි සහ ව්‍යාපාර පිළිබඳ මිනිසුන්ගේ අවබෝධයන් බොහෝ සෙයින් වෙනස් වෙමින් පවතී.

සමාජයේ සිදුවන එවැනි වෙනස්වීම්හිදී බිහිවන නව ව්‍යාපාර අනුව ව්‍යවසායකත්වයේ වර්ග ද නිසැකවම වෙනස් වනු ඇත.

මෙසේ ව්‍යාවසායකත්වය පිළිබඳ කතාබහ කිරිමේදී ව්‍යවසායකත්වයට ඇත්තේ එක් අර්ථයක් පමණක් බව බහුතරයක් දෙනා සිතති. නමුත් එය එසේ නොවෙයි.

පහත විස්තර කර ඇති පරිදි විවිධ ආකාරයේ ව්‍යවසායකත්වයන් ඇත:

1. කුඩා ව්‍යාපාර ව්‍යවසායකත්වය
2.
පරිමාණ කළ හැකි ආරම්භක ව්‍යවසායකත්වය
3.
විශාල සමාගම් ව්‍යවසායකත්වය
4.
සමාජ ව්‍යවසායකත්වය

 

 

  1. කුඩා ව්‍යාපාර ව්‍යවසායකත්වයකුඩා ව්‍යාපාර යනු සිල්ලර වෙළඳසැල්, කොණ්ඩා මෝස්තරකරුවන්, උපදේශකයින්, සංචාරක නියෝජිතයන්, අන්තර්ජාල වාණිජ වෙළඳසැල් ඉදිරිපස, වඩු කාර්මිකයන්, ජලනල කාර්මිකයන්, විදුලි කාර්මිකයන් යනාදියයි. ඔවුන් ඔහුගේ / ඇයගේම ව්‍යාපාරයක් පවත්වාගෙන යන ඕනෑම අයෙකි.
    ඔවුන් දේශීය සේවකයින් හෝ පවුලේ අය තම ව්‍යාපාරයේ සේවය සඳහා බඳවා ගනී. ඔවුන්ගේ සාර්ථකත්වය පිළිබඳ අර්ථ දැක්වීම වන්නේ පවුල පෝෂණය කිරීම සහ ලාභයක් ලබා ගැනීම මිස කර්මාන්තයක් අත්පත් කර ගැනීම හෝ ඩොලර් මිලියන 100 ක ව්‍යාපාරයක් ගොඩනැගීම නොවේ.
    ව්‍යාපාර ප්‍රාග්ධනය ආකර්ෂණය කර ගැනීම සඳහා ඔවුන්ට පරිමාණය සැපයිය නොහැකි බැවින්, ඔවුන් තම ව්‍යාපාර සඳහා අරමුදල් සපයන්නේ මිතුරන් / පවුලේ අය හෝ කුඩා ව්‍යාපාර ණය හරහා ය.පරිමාණ කළ හැකි ආරම්භක ව්‍යවසායකත්වය

    මෙම වර්ගයේ ව්‍යවසායකත්වය තුළ ව්‍යවසායකයින් තම දැක්ම ලෝකය වෙනස් කළ හැකි යැයි විශ්වාස කරමින් තම සමාගම ආරම්භ කරයි. ඔවුන්ගේ අරමුදල් ලැබෙන්නේ ව්‍යාපාර ධනවාදීන්ගෙන් වන අතර ඔවුන් තම ව්‍යාපාර කටයුතු සදහා හොඳම සේවකයින් බඳවා ගනී. පරිමාණය කළ හැකි සහ නැවත කළ හැකි ව්‍යාපාර ආකෘතියක් සොයා ගැනීම ඔවුන්ගේ ඉලක්කයයි. ඔවුන් එය සොයාගත් පසු, ඔවුන්ගේ ව්‍යාපාරය වර්ධනය කිරීම සඳහා ඔවුන්ට ව්‍යාපාර ධනවාදීන්ගෙන් තවදුරටත් අරමුදල් අවශ්‍ය වනු ඇතපරිමාණ කළ හැකි ආරම්භක ව්‍යවසායකත්වයට නිදසුන් වන්නේ ෆේස්බුක්, ඉන්ස්ටග්‍රෑම්, ඉලෙක්ට්‍රොනික උපකරණ සඳහා මාර්ගගත සාප්පු සවාරි යනාදියයි.3. විශාල සමාගම් ව්‍යවසායකත්වය

    විශාල සමාගම්වලට සීමිත ජීවන චක්‍ර ඇත. බොහෝමයක් වර්ධනය වන්නේ තිරසාර නවෝත්පාදනයන් හරහා වන අතර ඒවායේ මූලික නිෂ්පාදන වටා ප්‍රභේද වන නව නිෂ්පාදන ඉදිරිපත් කරයි. පාරිභෝගික රුචි අරුචිකම්, නව තාක්ෂණයන්, නීති සම්පාදනය, නව තරඟකරුවන් යනාදිය වෙනස් කිරීම මගින් වඩාත් කඩාකප්පල්කාරී නවෝත්පාදනයන් සඳහා පීඩනයක් ඇති කළ හැකිය –

    නව වෙළඳපල තුළ නව ගනුදෙනුකරුවන්ට විකුණන නව නිෂ්පාදන මුළුමනින්ම නිර්මාණය කිරීමට විශාල සමාගම්වලට අවශ්‍ය වේ. පවත්නා සමාගම් මෙය කරන්නේ නවෝත්පාදන සමාගම් අත්පත් කර ගැනීමෙන් හෝ වෙනස් ම නිෂ්පාදනයක් තැනීමට උත්සාහ කිරීමෙනි.

    4. සමාජ ව්‍යවසායකත්වය

    සමාජ ව්‍යවසායකයින් යනු සමාජ අවශ්‍යතා සහ ගැටලු විසඳන නිෂ්පාදන හා සේවාවන් නිර්මාණය කිරීම කෙරෙහි අවධානය යොමු කරන නවෝත්පාදකයින් ය. එහෙත් පරිමාණය කළ හැකි ආරම්භකයින් මෙන් නොව ඔවුන්ගේ ඉලක්කය වන්නේ ලෝකය වඩා හොඳ තැනක් බවට පත් කිරීම මිස වෙළඳපල කොටස ලබා ගැනීම හෝ ආරම්භකයින් සඳහා ධනය නිර්මාණය කිරීම නොවේ. ඒවා ලාභ නොලබන, ලාභ සඳහා හෝ දෙමුහුන් විය හැකිය..

    එසේනම් ඔබේ සාර්ථකත්වයේ අවස්ථා වැඩි දියුණු කිරීම සඳහා මෙම සියලු සාධක මතකයේ තබා ගනිමින් ඔබේ ව්‍යාපාර ආරම්භය සැලසුම් කිරීම ඔබේ ව්‍යාපාරයේ සාර්ථකත්වය දොරටුව විවර කරනවා නිසැකයි.

    සාරාංශය
    නායකත්ව ගුණාංග ඇති ඕනෑම ස්වාධීන පුද්ගලයෙක් වර්තමාන ලෝකයේ ව්‍යවසායකත්වය සඳහා තෝරා ගනු ඇත. ඒ සමඟම අවදානම් සහ වගකීම් රාශියක් එකී ව්‍යසායකයා වෙත පැවරෙනු ඇත.

    ව්‍යවසායකයෙකු වීමට ඔබට කුසලතා ඇති බව ඔබ විශ්වාස කරන්නේ නම්, සාර්ථකත්වය කරා යන ගමනේදී ඔබට මග පෙන්වීම සඳහා එම කුසලතා නිවැරදිව යොදා ගැනීම ව්‍යාපාර සාර්ථකත්වයට ඉතාමත් වැදගත් වන අතර
    කඩිසර, ධෛර්ය සම්පන්න සහ උද්‍යෝගිමත් බව යන ලක්ෂණ ඕනෑම පන්තියේ ව්‍යවසායකයෙකුගේ සාර්ථකත්වය තවත් වැඩි දියුණු කරයි.

සැකසුම

බිනාලි රාජපක්ෂ